DIY - Fläckigt porslin | Annie Lindgren


Hej, Jag är så glad för att vara tillbaka här på Hitta hem! Jag hoppas ni alla har haft en riktigt skön och lång sommar, och att ni nu är utvilade och redo att kicka igång hösten. Sensommaren och hösten är den vackraste månaden enligt mig och jag har redan börjat få lite höstfeeling, och vad kan väl inte passa bättre då än ett litet DIY Projekt!

Jag är nog inte den enda som har fastnat för fint prickigt/ fläckigt porslin och när jag såg det här fina inlägget så kände jag att jag måste prova, så sagt och gjort så har jag gått all-in på att stänkmåla gammalt porslin som jag hittat på loppis. Ha en fin vecka så ses vi snart igen.

Kram/Annie


DIY - Stänkmåla porslin!

Det här behöver du:

1 Tallrik
Porslinsfärg
1 Pipett

  • Se till att ni har ordentligt med skydd under tallriken där ni målar för färgen stänker
  • Testa att stänka från olika håll, inte bara uppifrån, och prova också att trycka olika hårt på pipetten för att få olika mönster.
  • Tänk på att porslinsfärg är ganska vattnigt så om ni målar för mycket på tallrikens kanter kommer färgen att rinna ner i botten.
När ni känner er klara, så följer ni bara instruktionerna på porslinsfärgens förpackning. Lycka till!



Foto och Styling: Annie Lindgren

Min blogg och Instagram hittar ni här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar