DIY | Sänggavel


Inspirerad av stylisten Hans Blomquist sänggavel gjorde jag en egen i canvastyg som jag målade i samma färg som väggen. Det var inte så svårt men jag skulle varmt rekommendera att man är två när man snickrar ihop gaveln.

























Jag köpte träregel på byggvaruhuset, 45x45 som jag sågade upp i fyra längder. 2 st som hade sängens breddmått, 160 cm samt 2 st 110 cm (höjden på gaveln). Med hjälp av 4 st konsoler skruvade jag ihop alla reglerar till en rektangulär. Här är det bra om en skruvar och den andra håller ihop delarna. Sedan spände jag canvastyg runt ramen med hjälp av en häftpistol (samma metod som när man klär omstolar). Jag spände så hårt jag kunde. Därefter var det bara att ta en roller och väggfärg i önskad kulör och rolla direkt på canvasen. När den torkat var det bara att placera den mellan vägg och madrass. Kostnaden för gaveln blev drygt 600 kr.


















Originalet.

Fotograf bild 1 | Sara Danielsson
Fotograf bild 3 | Markus Lawett


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar